i don't wanna feel ur mode!!

Nej, nu är jag rejält trött på folk som hela tiden klagar över småsaker. Tänk istället på det vi har!

- Vikten! - Så sjukt viktigt eller hur,a tt du måste skippa smöret på smörgåsen eller att hela tiden läsa på förpackningar osv. Det är hälsan som gäller, visst ska man inte äta onyttigt vardagligen men något måste man ju unna sig med, visst?

- Att man mår dåligt - Alla mår dåligt någon gång, vissa mår dåligt oftare än andra. Det kan vara en relations som brytits, en nära som avlidit, det kan vara stressigt i vardagslivet eller andra småsaker som bryter ner en. Det viktiga är då att ta hjälp! Frågan man måste ställa för sig själv är - Vill jag må dåligt eller vill jag må bra? Visst kan man bra av att må dåligt, det låter lite konstigt men i början kan amn faktsikt må bra av att må dåligt, för att på så sätt går man vidare med livet med tiden, man låter sanden rinna. Sedan kan man då ta hjälp v vänner/terapefter/psykolger! Det är då det viktiga är att säga precis som man känner och vad som har hänt, våga prata om händelsen. För det jobbiga i den här sitiationen som vän är att det kan smitta av sig pga oro för vännen/eller att man bli irreterad på både vännen och sig själv att man inte kan hjälpa. För att en kan envist säga "Nej, jag hatar mitt liv, vet inte varför" punkt slut!

några exempel bara..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0